2017(e)ko abuztuaren 1(a), asteartea

Hegel-en filosofia


Hegel-en filosofia


Juan José Angulo de la Calle



Aintzinako filosofiaren arabera, ezagutza objetiboa da. Hau da, ezagutza errealitatearen deskribapena da. Filosofia modernoaren iritziz, ordea, ezagutza subjetiboa da: ezagutza gure irudikapenari buruzkoa da, ez du zuzen errealitatea azaltzen, baizik eta azaltzen du nola pentsatzen dugun errealitatea; ezagutzak subjetuen ikuspuntua deskribatzen du, besterik ez.



Kant-en arabera, gainera, fenomenoak -datu enpirikoak- ezagutu ditzakegu, baina ezin dugu benetako errealitatea ezagutu. Alabaina, filosofo idealisten ustez, nolakoa ez den errealitatea esaten badugu, orduan zerbait jakingo dugu errealitateari buruz.



Hegel-en iritziz, ezagutza objetiboa eta ezagutza subjetiboa batuta eskuratzen badugu, ezagutza absolutua lortuko dugu. Horretarako, ideiak garatu behar dira prozesu dialektiko batean, non bakoitzako tesia eta bere antitesia azkenean banatzen dira sintesi batean.



Errealitatea arrazionala da eta ideiak, izpiritu absolutua bihurtzeko, gauzatu behar dira. Orduan, Ideia Natura bilakatzen da eta historian ideiak adierazten dira. Guden bidez, herriak aldatzen dira eta ideia aurreratuak inposatzen dira, zibilizazioak eraikitzen. Politikari eta militarrak ideia berriak defendatzen dituzte boterea lortzeko eta bere anbizio justifikatzeko. Hegel-en ustez, Historiaren helburua ezpiritu absolutua lortzea da eta estatu prusiarrak ezpiritu hau irudikatzen du.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.